IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Curiosity

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Callista Swan

Name : Chi
Aantal berichten : 23
Tokens : 10

BerichtOnderwerp: Curiosity   ma dec 23, 2013 9:40 am

Callista streek nog één laatste keer met haar bleke hand door haar donkere haren en verliet nadien haar plaats voor de spiegel die in de hal hing om nadien richting de voordeur te stappen. Toen ze deze eenmaal opende en uiteraard na zich ook weer dicht sloeg liep ze de straat op. Haar gouden ogen vingen de gestaltes van andere mensen op, maar met haar mond gesloten en haar vingers in haar broekzakken weigerde ze met hen te praten en wandelde ze regelrecht in de richting van het bos. Af en toe keek ze achterom, om er zeker van te zijn dat ze niemand's aandacht had getrokken. En toen ze doorhad dat dat niet het geval was zuchtte ze even en vervolgde ze haar passen.
Haar witte schoenen wist ze wonder boven wonder mooi wit te houden; vaak wanneer ze deze kleur had als schoen werd die algauw vuil. Maar ze had zich deze keer beloofd om ervoor te zorgen dat ze hooguit één maand proper bleven. En tot nu toe lukte haar dat uitstekend. Ze had voordat ze vertrokken was nog een donkere vest aangetrokken, en gepaard met haar donkerblauwe broek zorgde dat ervoor dat ze redelijk gecamoufleerd was; ze zouden haar pas opmerken als ze haar in open gebied terecht kwam. Had ze bijvoorbeeld een witte bloes aangetrokken dan viel ze meteen op tussen de bomen.
Toen het hek eenmaal in zicht was vertraagde ze wat en toen ze eenmaal stilstond streek ze met haar lichte hand over het hout. Erover gaan zou ze niet doen. Ze wist nog goed wat ze haar hadden gezegd. En gezien ze praten toch nog niet beu was had ze besloten om veilig op haar eigen gebied te blijven. Echter kon ze het niet ontkennen dat ze wel degelijk geïnteresseerd was in de andere districten; hoe ze leefden en hoe hun grond er uit zag. Maar voor haar eigen bestwil had ze besloten om die drang onder controle te houden. Slechts met twee nieuwsgierige ogen staarde ze naar de overkant.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken

Name : Jamie
Aantal berichten : 64
Tokens : 21

Character Sheet
Characters:

BerichtOnderwerp: Re: Curiosity   do dec 26, 2013 6:28 am

Four was deze ochtend al vroeg wakker. Niet dat hij normaal een uitslapend persoon was, of dat hij simpelweg die luxe had, maar 5 uur s´ochtends was iets vroeger dan dat hem lief was. Gelukkig was hij niet de enige die deze ochtend zowat uit zijn bed gesleept werd, alle leerlingen van deze opleidingsschool stonden nu op een rij in hun achterlijke witte uniform te wachten en onderling te klagen over het tijdstip. Zoals gewoonlijk sprak hijzelf niet en keek onbewogen voor zich uit. Hij kon het helpen om afschuw te voelen voor zijn leeftijdgenoten die naast hem aan het klagen waren dat ze normaal nog in bed lagen of dat ze hun luxe ontbijt miste. Zijn ontbijten waren schaars, hij vertikte het om luxe dingen te eten terwijl zelf de mensen in zijn straat nog honger moesten leiden. Hun eten was meestal ook niet al te best, hier kregen ze wat karig brood om helder te blijven. Maakte honger je helder? Waarschijnlijk maar een smoes om zelf het goede leven te kunnen leiden. Het was dat vele van deze peacekeepers in opleiding van een rijker gezin kwamen. Ja, hijzelf ook. Maar hij voelde nog een afkeur voor zijn afkomst, deze gingen ermee te koop. Goed dan, wat was de reden waarom ze hier staan? Iemand begon te spreken, een van hun opleiders. Hij liep wat heen en weer langs de rij en keek sommige streng aan, al zijn slachtoffers doken wat ineen. Ze moesten vandaag dus naar het hek? Kijken waar ze straks hun dagen moesten slijten? Wat leuk zeg… De oudere man stopte voor hem en gaf hem een van zijn dodelijke blikken, nog steeds onbewegelijk bleef hij staan en schonk hem een kille blik terug. De man keek licht verbaast en vervolgde zijn eentonige preek. Eindelijk, ze mochten weg.

Na enige tijd waren ze aangekomen bij een grens. Nu mocht je in eigen gemaakte groepjes de omgeving wat verkennen, alles was goed als je maar voor het donker weer terug was. Gelijk dwaalde hij weg van de groep die hem toegewezen werd en ging in zijn eentje het hek af. Hij vervloekte zijn witte uniform dat vrijwel licht gaf tussen deze donkere kleuren. Moest het nou echt zo duidelijk zijn dat hij bij dat stel gekken hoorde? Blijkbaar wel. Zijn blik was op zijn kilheid na emotieloos, terwijl hij van binnen zat te foeteren op zijn onbehagelijke positie. Hij speurde het hek af opzoek naar een teken van leven. Het duurde een tijd voordat hij het meisje zag, ouder dan hemzelf. Op een goede afstand van het hek hielt hij halt en bekeek haar even. ‘Ik mag hopen dat je niet van plan was om erover heen te gaan?’ zei hij kalm maar duidelijk. Hij had geen recht om te straffen, en zo wel had hij dat toch niet gedaan. En dit meisje stond nog aan haar kant van hek, daar leek het op. Alleen een idioot ging op verboden terrein stilstaand kijken naar de plek waar die vandaan kwam. Onbewogen en koud als een steen bleef hij staan, met zijn kille blik op dit meisje gericht.

Four Eaton, Seven Stalker
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Callista Swan

BerichtOnderwerp: Re: Curiosity   vr dec 27, 2013 12:53 am

Haar adem begon wat te stokken toen een onbekende stem plots haar gehoorstelsel naderde. Toen ze opkeek merkte ze een iets jongere jongen op, eentje die krullend bruin haar had. Haar was het wel duidelijk dat hij niet bij district 1 hoorde, ze had hem namelijk nog nooit eerder gezien in het dorp. ‘Ik mag hopen dat je niet van plan was om erover heen te gaan?’ Callista ontmoette even zijn blik maar trok nadien haar goudkleurige ogen naar de richting van de grond. Hij kon haar niks doen, en als hij dat van plan was dan had hij vast niet eerst simpel een gesprek begonnen maar al direct in de aanval gegaan. Het meisje haalde even diep adem en haar schouders schokte wat. 'Lijkt dat dan zo?' Vroeg ze, niet nieuwsgierig maar eerder vaststellend. Ze was nooit echt de perfecte gesprekspartner geweest, vaak zei ze niet eens iets terug wanneer iemand haar aansprak. Maar gezien ze geen conflicten wou met mensen buiten haar district bleef ze maar beleefd en gaf ze haar antwoord. Je wist maar nooit, voor hetzelfde geld had de man geen geduld en sprong hij zo over het hek om haar nek om te draaien.
Callista bleef haar ogen op de grond gericht houden, maar zodra ze in de verte blader gekraak hoorde keek ze op en sprong ze in een snel tempo achter de dichts bijzijnde boom, het geluid kwam niet van haar kant. Ze merkte op dat de jongen dus niet alleen was geweest. Was dit een plan? Had ze zichzelf in de val gezet?

(Het leek me leuk als die mensen van dat groepje zo terugkwamen en dat zij zich dan ging schuilen :'3)
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken

Character Sheet
Characters:

BerichtOnderwerp: Re: Curiosity   vr dec 27, 2013 1:47 am

Zijn blik lag op het meisje terwijl hij rustig op zijn kant van het hek bleef. Hoewel hij het niet liet merken was hij nieuwsgierig naar de andere districten. Hijzelf was ook nooit verder gegaan dan district 2, en zelfs die heeft hij nooit onderzocht. Met dank aan zijn vader. ‘Ik mag hopen dat je niet van plan was om erover heen te gaan?' had hij simpel maar duidelijk gevraagd. 'Lijkt dat dan zo?' Kort bekeek hij het houten hek, hij kon er wel overheen om bij haar district te kijken. Hij zette zichzelf in beweging en greep in een inkeping waaraan hij zichzelf optrok. O god, dat pak was niet zo soepel als het eruit zag. Hij klom door tot hij bovenaan het hek was en ging daar zitten. Zijn blik gleed even naar het meisje om daarna de omgeving achter haar te onderzoeken. Welk district was dit? Er was niks over gezegd waar ze naartoe gingen. Zou hij het vragen? Hij keek op haar neer. Het liefst was hij gewoon van het hek gesprongen en naast haar gaan staan, maar dat ging hij waarschijnlijk iets te ver voor zijn docenten. ''Nee, het lijkt er inderdaad niet op, maar je weet maar nooit.'' Een kort moment kwam er op zijn lippen een van zijn zeldzame glimlachen. ''Welk district is dit?'' Zijn glimlach was weer verdwenen en zijn eigen kille toon was er weer. Achter hem klonk het gedender van zijn groep die dichterbij kwam. Al snel kwam de groep lichtgevende pakken dichterbij. Toen ze 7 meter van het hek verwijdert waren kon hij ze onderscheiden. Een jongen, kleiner dan Four met kort zwart haar, begon wat te roepen. ''Wat doe je daar op dat hek Four?'' Een zucht verliet zijn keel. Waren ze echt zo dom? ''Waar lijkt het op Eric?'' Zijn toon klonk geïrriteerd en eronder lag een koele dreiging. Hij keek vanuit zijn ooghoek naar het vreemde meisje om te zien wat ze deed. De groep mompelde wat en twee waren wat aan het stoeien als een stel kleine kinderen. Eric legde ze zwijgen toe en keek omhoog naar zijn gestalten, dat als een roofvogel op hun neer keek. ''Loop gewoon door.'' Het klonk als een bevel, geen vraag. Grotendeels liep al door maar Eric bleef koppig staan. ''Jij kan mij niet rond bevelen.'' Hij klonk als een kind dat zijn zin niet kreeg. Four sprong van hek af en liep naar de klager toe. Door zijn grootte keek hij intimiderend op hem neer. Hij staarde dreigend in Eric zijn ogen die nu spijt begon te krijgen van zijn antwoord. De jongen krabbelde wat achteruit en riep naar de groep dat ze door konden gaan. Het zou best kunnen dat Eric nog terug kwam, of gewoon vanaf een afstandje ging kijken. Zijn blik gleed weer terug naar hek, niet wetend wat te verwachten.

{Four gaat haar gewoon zoeken xD}

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Callista Swan

BerichtOnderwerp: Re: Curiosity   vr dec 27, 2013 2:50 am

Ze voelde hoe haar hartslag omhoog ging en dat haar handen lichtjes trilden. Wat als ze gezien werd? Wat als ze haar meenamen en beweerden dat ze op verboden terrein had gestaan? Alleen al bij die gedachte voelde ze zich wat draaierig worden en had ze moeite met het recht op staan. Maar toen het weer een tijdje stil was keek ze voorzichtig achterom, en nam ze een klein stapje opzij zodat ze deels voorbij de boomstam kon zien. Alleen de jongen die ze zonet had ontmoet stond er nog, maar de groep personen die er daarnet ook waren, waren plots spoorloos verdwenen. Callista vernauwde haar ogen wat en zette een wat bedachtzame uitdrukking op haar gelaat. Ze kon zich beter schuil houden, voor hetzelfde geld was het gewoon een val en hadden die andere personen zich verstopt. Al haar hele leven was ze zo schuw geweest, en waarschijnlijk zou dat ook zo blijven. Ze had geen zin in betrapt te worden of gevangen te worden, laat staan dat ze in zo'n duidelijke val zou trappen. Nee, ze zou hier zich veilig en wel verstoppen. Die onbekende jongen wist toch niet waar ze was, en desnoods, als het echt niet meer anders kon, zou ze zich verweren en terugvechten zou het op een gevecht aankomen.

Character Sheet
Characters:

BerichtOnderwerp: Re: Curiosity   vr dec 27, 2013 3:06 am

Weer klom hij op het hek om er nu achter te komen dat het meisje verdwenen was. Kom op. Moest hij nu nog gaan zoeken? Hij zette zich af en lande op het terrein van het vreemde district. Als zijn mede leerlingen hem kwamen zoeken of hem verraden zou hij ze wel een lesje leren. Waarschijnlijk durfde ze toch niks te doen. Zijn blik gleed langs de omgeving en vond een spoor naar een gestalte achter een boom. Subtiel leunde hij ertegen aan en keek vooruit, niet laten merkend dat hij waarschijnlijk het meisje gevonden had. ''Weet je, je hebt mijn vraag nog niet beantwoord'' sprak hij kalm. Zijn blik gleed even naar de lucht om te zien hoeveel daglicht hij nog over had, dat stuk terug moest ook nog gelopen worden. Hij draaide zijn hoofd naar de meid toe ''Stop nou maar met dat verstoppen, als ik je iets aan wou doen had ik dat al lang gedaan'' Dit begon op zijn zenuwen te werken. Wat nou als deze meid ook zo dom was als Eric en zijn groep. Het was toch al te duidelijk dat hij niks kwaads in zin had, natuurlijk werkte dit pak zwaar tegen om dat punt te bewijzen.

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Callista Swan

BerichtOnderwerp: Re: Curiosity   vr dec 27, 2013 3:15 am

Dom? Dat was ze niet, zekerst niet. Voorzichtig en bang? Dat wel. Toen ze voetstappen in haar richting hoorde komen sloot ze haar ogen en kruiste ze haar vingers wat. Toen een sidderende ademzucht haar mond verliet hoorde ze zijn stem weer, gevaarlijk dicht bij. ''Weet je, je hebt mijn vraag nog niet beantwoord'' Sprak de jongen kalm. Even dacht ze terug aan die keer dat enkele meiden van haar eigen district haar hadden gepest, getreiterd en zelfs pijn hadden gedaan. En dat al omdat ze jaloers op haar waren geweest. Na dat voorgeval was ze zelfs nog voorzichtig geworden, wat er dus voor zorgde dat ze zich eerder zou verstoppen dan meteen terug op te dagen. ''Stop nou maar met dat verstoppen, als ik je iets aan wou doen had ik dat al lang gedaan'' Ze merkte aan zijn stem dat ze op zijn zenuwen begon te werken. Callista opende haar ogen weer en zo traag als ze maar kon stapte ze van de boom weg, om nadien op te merken dat de jongen vlak voor haar neus stond, ongeveer een halve meter van haar verwijderd. Meteen op haar hoede nam ze enkele stappen terug en keek ze schuin naar de grond. "District één." Klonk haar stem teder, en bang voor wat er zou kunnen komen. De man zou haar misschien niet willen geloven gezien district 1 wel bekend stond voor hun zelfzekerheid. Maar niemand wist waar ze allemaal al doorheen was gegaan in haar jeugd. En in plaats van dat het haar juist sterker en zelfzeker had gemaakt had het juist een omgekeerd effect op haar gehad.

Character Sheet
Characters:

BerichtOnderwerp: Re: Curiosity   zo dec 29, 2013 9:15 am

District 1 dus? Dichterbij dan hij dacht. Hij keek de meid bedachtzaam aan, wat kon hij doen om haar wat gerust te stellen? Zo moeilijk kon het toch zeker niet zijn? Wat was hij toch vreselijk in sociaal contact. ''Ik uit District 2.'' Zei hij kalm. Dit moest toch een stap zijn naar de richting van geruststelling. Hij kwam evengoed uit een district net zoals zij. Wat nu nog meer? Kon hij wat anders doen dan mensen de stuipen op het lijf jagen, misschien was hij toch even slecht als die andere peacekeepers. ''Het spijt me, ik had me nog niet voorgesteld. Mijn naam is Four'' Zou weer zoals gewoonlijk het antwoord krijgen, zoals in vier? Dat was nu wel een gewoonte geworden. Hij zal het toch altijd vertikken om zich voortestellen met Tobias. Al was da evengoed hemzelf als dat hij nu was. Hij wou het alleen nooit toegeven. Goed dan, poging vier om haar gerust te stellen. De iets duidelijkere aanpak ''Wees nou niet zo bang,'' zijn stem klonk voorzichtig ''ik doe je werkelijkwaar niks.'' Dit was het, zijn laatste poging. Als dit niet lukt gaat hij terug over het hek naar de plek waar ze zich moeten verzamelen.

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Callista Swan

BerichtOnderwerp: Re: Curiosity   wo jan 01, 2014 10:14 am

Haar adem kwam er in kleine wolkjes uit, zichtbaar door de koude die hen omvatte. Toen een zachte herfstbries door haar lange gekrulde haren streek nam het de geur van de parfum die ze vandaag droeg mee, in de richting van de nog naamloze jongen voor haar. Ze wist nog goed wat ze ophad. De geur rook zo zoet als aardbeien, maar had toch nog iets geheimzinnigs door een geheim ingrediënt. ''Ik uit District 2.'' Bracht de jongen plots uit, waardoor ze uit haar dromen werd geslingerd en hem wat verward aankeek. Maar toen herinnerde ze zich weer dat ze had gezegd dat ze uit district 1 kwam, en hij dus om beleefd te zijn, zijn district bekend maakte. ''Het spijt me, ik had me nog niet voorgesteld. Mijn naam is Four'' Vervolgde hij nadien. Calliste knipperde enkele keren met haar goudkleurige ogen en knikte. "Callista Swan." Stelde ze zich op haar beurt voor, waarna ze even zijn blik ontmoette maar algauw weer wegkeek naar de grond. ''Wees nou niet zo bang,' Zijn stem klonk voorzichtig. ''ik doe je werkelijkwaar niks.'' Callista haalde weer even diep adem en blies de zuurstof er nadien uit in de vorm van een zucht. "Ik ben niet bang, gewoon voorzichtig." Stelde ze vast met een kleine glimlach op haar gezicht, waarna ze met haar bleke hand wat haar van haar gezicht weghaalde zodat ze hem beter kon aankijken.

BerichtOnderwerp: Re: Curiosity   

Terug naar boven Go down

Curiosity
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hunger Games :: P A N E M :: Boundaries-
Ga naar: